Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
28 Nis 2017
ÇOCUKLAR VE FUTBOLA DAİR SORULAR
ÜLKEMİZDE "ÇOCUKLAR VE FUTBOL İLİŞKİSİNE" DAİR CEVABI SİZE KALMIŞ BAZI SORULAR
1. Ülkemizde kaç çocuk bir spor kulübü bünyesinde spor yapabilme ya da spora başlayabilme olanağına sahiptir?
2. Ülkemizde çok popüler olması ve çok talep ediliyor olması açısından kaç çocuk çok istediği halde bir kulübün futbol altyapısında yer alabilme olanağına sahiptir.
3. Ülkemizdeki çocuklar istedikleri zaman, evlerine yakın bir arsada, bir semt sahasında birlikte top oynayabilme imkanına ve şansına sahipler midir?
4. Ülkemizde bir referansı, torpili veya adamı olmadan kaç çocuk önemli kulüplerin altyapılarından içeriye girebilmektedir?
5. Ülkemizde her geçen gün spor yapmayan çocuk sayısında artma mıdır? Yoksa azalmakta mıdır?
6. Ülkemizde bugün ya da dün kaç tane çocuğumuz, antrenörü ya da öğretmeni tarafından "beceriksiz" olarak rencide edilmiş olabilir?
7. Ülkemizde kaç çocuk altyapılarda "ne yaparsam yapayım hocam beni oynatmayacak" diye düşünüp "bilinçli çaresizlik sendromu" yaşamaktadır?
8. Ülkemizde altyapı dönemi çocuklarından kaçı oyun oynamak, eğlenmek ve öğrenmek çağında iken, tıpkı büyükler gibi yoğun kondisyon antrenmanlarına tabi tutulup, hafta sonu maçına mutlaka zafer parolası zorlaması ile duygusal istismara maruz bırakılmıştır.
9. Ülkemizde bugün kaç çocuk okullarındaki beden eğitimi derslerinde çok istedikleri halde bir etkinliğin parçası olmamış ya da olamamıştır.
10. Ülkemizde bugün kaç çocuk herhangi bir bedensel faaliyet içinde olmadan veya hiç eğlenmeden günü bitirmiştir?
SONUÇ;
İŞTE BU SORULAR AYNI ZAMANDA "ULUSAL BİR BİR SPOR VE FUTBOL MODELİ" NASIL OLMALIDIR SORULARI ANLAMINA DA GELMEKTEDİR.
AYNI SORUYU BELÇİKA, ALMANYA VEYA İNGİLTERE İÇİN SORARSANIZ CEVAPLAR BİZDEKİ GİBİ OLMAZ.
NEDEN PEKİ? ÇÜNKÜ ORALARDA ÇOCUKLAR SPOR, OYUN, BEDENSEL ETKİNLİK, FUTBOL VE İSTEDİKLERİ VE İHTİYAÇ DUYDUKLARI ETKİNLİK ALANLARIYLA BULUŞABİLME İMKANI VE FIRSATINA SAHİPTİRLER.
KABUL EDELİM Kİ;
EVRENSEL BOYUTLARDA KABUL EDİLEBİLİR BİR ULUSAL SPOR VE FUTBOL POLİTİKAMIZ YOKTUR.
OLMADIĞI İÇİN DE SPOR VE FUTBOL MODELİMİZ YOKTUR.
VE BU DURUMDA ELBETTE BİR SPOR VE FUTBOL EKOLÜMÜZ DE YOKTUR VE BÖYLE DEVAM EDERSE OLAMAYACAKTIR..
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder