Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
4 Mar 2018
Çoklu Düşünmek
SABİT VE HAREKETLİ DURUMDAYKEN DÜŞÜNME BECERİLERİ
İnsanlar yatarken, otururken veya yürürken daha kolay ve daha çok ve daha çeşitli düşünürler.
Yani insanlar sabit durumdan giderek daha hareketli duruma geçtiklerinde düşünme becerileri azalırken, hareketli durumdan sabit duruma doğru yavaşlarken daha çeşitli ve daha yoğun düşünebilirler.
Hareketlik ne kadar fazla ve hızlıysa düşünme becerisindeki çeşitlilik ve yoğunluk azalır. Çünkü hareketliyken ve hızlı hareket ediyorken düşünce odaklanması hareket ve hareket hızına yönelir. Yani tek bir nesneye, insanın kendisine yönelir.
Buna rağmen hareket halindeyken en az iki farklı şeyi düşünebilmek hem beyni kullanma becerisini ve hem de hareketleri amaç açısından daha verimli kılma açısından çok önemlidir.
Futbol açısından bu hareket halindeyken birden fazla şeyi yapabilme becerisini ön koşuludur.
Dolayısıyla altyapılarda çocuklar koşarken ve top ile hareket ederken en az iki farklı seçeneği yapabilecek denli düşünmeyi öğrenmelidirler.
Hareket halindeyken çocuklar ve gençler ne kadar farklı seçenekleri düşünebilir hale gelirlerse o kadar çok farklı hareket ve pozisyon seçeneği üretebileceklerdir.
Aksi halde tek bir seçeneğe ve pozisyona odaklanacaklar ve sadece o seçeneğin ve pozisyonun becerisini yerine getirebilecek bir beceriye sahip olacaklardır.
Bu tek yönlü ve yaratıcı ve kompleks özellikleri olmayan oyuncu demektir.
Bunun için en başından itibaren çocuklara aynı anda birden çok şeyi düşünerek birden çok hareket yapmalarını sağlayacak uygulamalar ile beslemek ve geliştirmek gerekir.
Çocuklar bir iş yaparken o iş ile ilgili veya ilgisiz başka bir şeyi de aynı anda düşünebiliyorlar ise buna "çoklu düşünme" becerisi diyoruz ve bu tür özelliği erken yaşlarda elde edenler çocuklar ilerideki hayatlarında ve futbol hayatlarında da çok başarılı olma olasılıkları yüksek çocuklardır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder