5 Haz 2018

BAŞARISIZLIK GERÇEKTEN DE BİR FIRSAT MIDIR?


“Başarısızlık yeniden başlamak için bir fırsattır, en akıllıcası bu.” der Henry Ford....

Ama....

Eğitimde durum biraz farklıdır. Ya da hayat her zaman böyle cereyan etmez...

Pedagojik ve doğru eğitim için çocukların "başarısız" olmalarına neden olmak, yani onları başarısız olacakları sınavlara, uygulamalara, yarışmalara ve eforlara sokup, ondan sonra da onların daha başarılı olmaları için çalışacaklarını düşünmek büyük bir yanılgı ve büyük bir eğitim yanlışlığıdır.

Çocuklar elbette "başarısız" olabilecek durumlar ile karşılaşabilirler. Bu başka bir şey... Ama çocukları özellikle ve çoğu zaman başarısız durumlar ile karşılaştırmak başka bir şeydir..

Çocukları hayata hazırlamak için onları başarısız durumlar ile karşılaştırmak değil, emek harcayarak başarılı olabilecekleri durumlar ile karşılaştırmak gerekir.

Unutulmaması gereken ilke şudur;
Başarısızlık öğrenilmiş bir çaresizlik olduğu an çocuğun geleceği onun ellerinden alıp başkalarına çocuğu teslim ettiğimiz andır.

Buna karşın çocuklar çabaladıklarında ve doğru işler yaptıklarında başarabileceklerini anladıkları an asla "öğrenilmiş çaresizlik" yaşamazlar. Sadece daha fazla veya daha doğru ya da amaca yönelik çalışmaları gerektiğini çözerler...

Futbol altyapı eğitimleri çocuklara bu duyguyu ve bilinci öğreten ve davranışa dönüştüren "okullar" olmalıdır.

Sonuç olarak "Başarısızlığı yeni bir fırsat olarak değerlendirebilmek için, başarısızlığın yıkım olmaması gerekir.

Başarısızlığın yıkım olmaması, tam aksine yeni bir motivasyon olması için çok sık başarısızlık yaşamamak şarttır. Başarısızlık sık olarak yaşandığında ise önce olağanlaşmaya ve doğal karşılanmaya sonra da kişiliğin bir parçası olmaya başlar.

Arabesk kültürün eğitime ve spora yansıması da işte tam olarak budur... Çaresizliğe ve kadere ağıt, kin, öfke ve sürekli bir yansıtma hali ve yetersizlik sendromu ile saldırganlaşma veya tam tersi boyun eğme hali...

Başarısızlığın az yaşanması için yapılması gereken. çocukların gelişim düzeylerine ve özelliklerine uygun çalışmalar, dersler, eforlar, testler ve sınavlardır... Çocuk çabaladığında durumun değişebileceğini hissetmesini sağlayan tüm okul ve spor eğitimi uygulamaları doğru eğitim uygulamalardır.

Yeniden başlamak için aklı kullanmaktan vazgeçmemek gerektiğini öğretmek biz büyüklerin işi, görevi ve sorumluluğudur.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...