OYUN KARAKTERİ İLE TAKIM OLMA DÜZEYİNİ BELİRLEYEN İKİ FAKTÖR
Müsabaka süresince;
1.Topa nasıl ve nerede sahip olunduğu ile
2. Topun nasıl ve nerede kaybedildiği bir takımın nasıl bir oyun oynadığını ve ve hangi düzeyde bir takım olduğunu gösteren iki önemli göstergedir.
Bu iki faktörü, ölçüt olarak koyup bir maçı gözlemlediğinizde, gözlemlemiş olduğunuz takımların takım olma düzeyleri ve oynadıkları oyun karakterleri ile ilgili ciddi bir bilgiye ve düşünceye sahip olmak mümkündür.
Altyapılarda "oyun karakteri ve takım olma" düzeyleri açısından verilen eğitimlerde gelişim altyapı sürecinin son aşamaları ile özellikle performans altyapı süreçlerinde üzerinde durulması gereken konulardır.
Ayrıca izlediğimiz müsabakaları bu iki ölçüt açısından gözlemlediğimizde kıta futbolları ile ülke futbollarını özellikle "ekol" bağlamında daha iyi değerlendirmek mümkündür.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder