Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
15 Tem 2018
ETKİLİ ANTRENÖRLÜK NEDİR?
Etkiden ve etkili olmaktan kasıt, hedef kitle olan çocuklar, gençler ve büyükler üzerinde yaratılan tetikleyici, oluşturucu, yansıtıcı değişimler yaratabilmektir.
Etkilemek kendine hayran bırakmak, kendini sevdirmek, kendine saygı duyulmasını sağlamak falan değildir. Bunları amaçlamak ise hiç değildir. Bunlar sonuçlara dair olası bazı yan etkilerdir.
Asıl etki ve etkilemek bir çocukta, gençte ve büyük üzerinde duygu, düşünce, davranış ve becerilerde olumlu değişim yani "gelişim" yaratmayı sağlamaktır.
Etkili olmak şampiyon sporcular ve takımlar çıkarmak değildir. Bunlar olsa olsa "başarılı" olmaktır.
Etkili olmak insan ve insanların hayatlarına renk katabilmek, farklılıklar yaratabilmek ve olumlu değişimlere neden olabilmektir.
Her yaşın etkili bir antrenörü ve etki biçimleri elbette değişir.
10 yaş çocuğu üzerinde etkili antrenör olabilmek ile, profesyonel bir takım oyuncusu üzerinde etkili antrenör olabilmenin gerekleri ve yeterlilikleri başkadır.
İşte bu yüzden diyoruz ki altyapı antrenörlüğü ile üst yapı antrenörlüğü mutlaka kesin çizgiler ile ayrılmalı ve altyapı antrenörlüğünün yeterlilikleri, statüleri ve yaşam koşulları belli bir düzeye çekilmeli ve daha cezbedici hale getirilmelidir.
Sonuç olarak
Etkili bir antrenörün , daha iyi bir antrenöre evrilmesi için kendi antrenörlüğü üzerinde düşünür. Nelerin iyi gittiğini ve bir dahaki sefere neleri farklı yapacağı üzerinde sürekli kafa yorar.
Hepimizin zaman zaman başarısız veya verimsiz eğitim uygulamaları olabilir. Bu bir başarısızlık değildir. Ancak üzerine kafa yormamak ve emek vermemek ile ilgili bir verimsizlik söz konusu ise durum değişir.
Etkili bir antrenörlük için her eğitim faaliyeti, uygulaması yeni bir fırsattır. Antrenörler olarak öğrenmeler ve kişisel gelişimler süreklidir, asla bitmez.
Etkili olmak, bir hayata gerçekten dokunmak demektir. Bunun için iyi olmak yetmez. İyi olmayı sürekli kılmak ve sürekli geliştirmek de gerekir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder