25 Kas 2018

ALTYAPILARDA KENDİNİ AŞMA, GELİŞİM, REKABET VE ÜSTYAPI...


Eğitim insanların ve özellikle de çocukların birbirlerini aşmaları işi değildir.

Eğitim insanların ve özellikle çocukların kendilerini aşmaları işidir.

Kendini aşmak demek, geliştirmeye çalışmak ve dolayısıyla gelişmek demektir.

Gelişmiş dünya ülkeleri, insanlarını birbirleri ile rekabete sokarak, birbirlerini yenmeye,birbirlerinin önüne geçmeye odaklı bir eğitim ile ilerlemedi.
Herkesin kendini aşamaya çalışarak gelişmesi sonucu ilerledi.
Burada önemli olan insanların ve özellikle çocukların kendilerini aşacakları ve aşarak gelişecekleri işi, alanı ve amacı doğru tespit edebilmek ve doğru yönlendirmektir.

Rekabet eşitler arasından ve adil koşullarda geliştirir.
Aksi takdirde yok eder.

Altyapılar çocukların kendilerini sürekli aşarak, bir önceki kendinden daha iyi olmaya çalışma hali ve sürecidir.

Çocuklar verilen doğru eğitimler sayesinde önce kendilerini aşarak gelişmeye, sonra da olmaları gerektiği yerde iseler, kendilerini aşmanın ötesine geçecekler ve eşitleri ile adil koşullarda rekabete girmeye başlayacaklar ve üstyapılara doğru ilerleyeceklerdir.

Altyapılar geliştirme ve gelişim yerleridir.
Çocuğun bir üst döneme ve evrelere doğru gelişim seyri onun kendini geliştirebilme düzeyi belirlemelidir.

Rekabete aşaması ve süreci kendini geliştirecek noktayı aşmasından sonra gerçekleşmesi gereken ve üstyapılar için doğal seçme yöntemi olaması gereken eğitimin son aşamaları olmalıdır.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...