24 Eyl 2019

MONTESSORİ'YE GÖRE EĞİTİM NASIL OLMALI ve FUTBOL?

“Hayatın en önemli dönemi üniversite çalışmaları değil, doğumdan altı yaşa kadar olan süredir. Çünkü bu dönemde çocuk gelecekte olacağı yetişkini inşa eder. Sadece zeka değil, insanın bütün mümkün becerileri bu dönemde oluşur. Hiçbir yaşta çocuk zekice bir yardıma bu dönemde olduğu kadar ihtiyaç duymaz.” diyen Montesorri, bugün kendi adıyla tanımlanan okulöncesi eğitim modelinin adıyla da anılır.

Kendisi bir kadın ve bir doktordur.
Kadınlar, çocuklar, zihinsel engelliler ve elbette eğitim ile ilgili müthiş bir hayatın ve verimliliğin insanıdır.

İnsanlık bu çalışkan kadına çok şey borçludur.

Eğitim anlayışına dair bir kaç paragraf daha paylaşmak gerekirse;

Montessori’nin sisteminde çocukların sorumluluk duygusunun ve başarabileceği konularda iradeyi ele almasının önemi vurgulandığından öğretmen sınıfta otorite değildir.
(burada öğretmeni antrenör olarak düşünebiliriz)

Montessori ilkelerine göre, sınıflarda öğretmen müdahalesi neredeyse yoktur. Öğretmen sadece çocuğun önündeki engelleri kaldırmaya yardımcı olur.
Düşünen, soru sorabilen çocuklar yetiştirmeyi amaçlayan sistem ilk önce çocukların öğrenmeyi öğrenmesini hedefler.
(sahada antrenör müdahalesi neredeyse yoktur, antrenör sporcu adayına fırsatlar sunar, yol açar ve öğrenme ortamı hazırlar).

1.
Montessori Eğitimi’nde öğretmen çocuğa kendi başına yapabilmeyi öğretir. Bu şekilde çocuk bir iç disiplin geliştirir.

2.
Soyut kavramların somut bir şekilde sunulması Montessori Araçları’yla sağlanırken tüm duyulara hitap edecek şekilde tasarlanmıştır.

3.
Montessori yaklaşımı akademik gelişim dışında doğal çevre becerilerini destekler. Çocuklar özgün bireyler olarak ele alındıklarından kendi kapasitelerine ve ne istediğini bilmeye- bulmaya odaklandırılır.

4.
Montessori eğitiminin uygulandığı sınıflar, yaş gruplarına özel olarak tasarlanmış ve deneysel öğrenmeyle matematik, fen, müzik, sosyal etkileşimlere odaklanmıştır.

5.
Çocuklar sınıflarda kendi deneyimleriyle ve kendi hızlarında öğrenebilirler. Çocukların doğal meraklarını her an giderme özgürlüğüne sahip olması önemsenir. Eğitimler, doğumdan ortaokula kadar desteklenebilir.

6.
6-12 yaş bandındaki çocukların ilgi alanlarının desteklendiği ve yönlendirildiği entelektüel keşifler yaratın. Özgüven, hayal gücü, entelektüel bağımsızlık ve kendine yetme gibi becerilerin gelişmesine yardımcı olun. Çocuğu, yaşadığı toplumdaki, kültürdeki ve doğal hayattaki rolünü anlaması için teşvik edin.

7.
12-15 yaş arası bireyleri ekonomik dayanışmanın gerçekleşebileceği bir çiftlikte çalışması ve aynı zamanda kentteki tarım dışı ortamlara da dahil olmasını sağlayın
Genç yetişkine, kendi ile ilgili daha derin bir anlayışa sahip olması için yardım edin.
Akademik bilgilerini uygulaması için ortamlar sunun.
Kendini ifade etmenin, gerçek benliğine güvenmenin ve insanlar arası ilişkilerde kıvraklığın geliştirilmesine vurgu yapın.

ÇIKTI OLARAK ÖZETLE ŞUNLAR SÖYLENEBİLİR;

Yukarıdaki Montessori eğitim yaklaşımlarının altını futbola uyarlamak ve futbol eğitim çıktıları elde etmek, her antrenörün futbol alan bilgisi ve futbol öğretim becerisini birleştirerek yapabileceği çalışmalardır.

Bu spor okulunda Montessori futbol eğitim yaklaşımı uygulanmaktadır diyebilmek için bu eğitim anlayışının futbol ile birleştirilmesi yani sentezlenmesi gerekir.

Eğer sporda ve futbolda "okul" ama aslında "ekol" dediğimiz şeylerin temellerini atmak istiyorsak çıkış veya başlangıç noktası bu tür sentezler ve ilişkilendirmeler olmalıdır. Kopya çekerek, alıp aynısını uygulayarak "ekol" olmak mümkün değildir.

Çünkü ekol'de kendine has olma durumu vardır. Bu da ancak çalışarak ve yeni bir şeyler ekleyerek olabilir.

Oyun bildiğimiz futbol oyunudur.
Ama o oyuna ilişkin sana ait bir şeyler varsa ve senin kültürünü yansıtan bir şeyler ilave etmişsen ekol olmuşsun demektir.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...