KLOPP, HENDERSON İÇİN DİYOR Kİ;
“Henderson olağanüstü, muhteşem bir oyuncu. Liverpool’da Hendo’nun kalitesini hala göremeyen varsa elimden bir şey gelmez. Hendo kusursuz bir oyuncu mu? Hayır. Öyle bir oyuncu tanıyor muyum? Hayır. Bizim için inanılmaz derecede önemli mi? Evet.”
Paragrafın, yani ifadenin içinde o kadar çok şey var ki..Bu ifadeden yola çıkarak şunları söylemek mümkün;
1. Kloop oyuncularını geliştiren ve oyun oynama biçimlerine dönüştürücü müdahale edebilen ender teknik adamlardan birisi olduğunu çoğu kişi biliyor zaten. Teknik adamlığın ikinci önemli özelliği bu olsa gerekir. Oyunu geliştirirken oyuncuyu, oyuncuyu geliştirirken oyunu geliştirmek.
2. Henderson bir takımdan çok bir kulüp oyuncusudur... Bazı oyuncular bu anlamda özeldir. Ama henderseon Kloop ile beraber sadece mücadele eden, sadece hırslı oynayan ve sadece rakibe engel olmaya çalışan bir oyunu olma yanında top ile daha fazla oynayan, oyun kurgusunda rol alan, üstelik hücuma yönelik varyasyonlarda rol almaya başlayan bir oyuncu özelliği de kazandı. Bir oyuncuda, belli bir yaştan sonra böylesine bir gelişim elbette o oyuncunun gelişime açık olmasıyla da ilgilidir. Ama Kloop ve onun oyun düzeni olmasaydı Henderson 3 yıldır gördüğümüz daha verimli bir Henderson olamayacaktı.
3. "Hendo kusursuz bir oyuncu mu? Hayır. Öyle bir oyunu tanıyor muyum? Hayır. Bizim için inanılmaz derecede önemli mi? Evet..." İşte bu ifade bir oyuncunun değerinin, takım için taşıdığı önem ile ilgili olduğunun, takım için taşınan önemin ise "iyi bir taktik oyuncusu" olmayla ilgili olduğunun en net ve en açık ifadesidir.
4. Bir oyuncunun "iyi bir taktik oyuncusu olmasının" başarısı ise o takımın taktik oyun becerisi yüksek bir takım olmasıyla ilgilidir.. Bu da bir teknik adam becerisidir.
Bir teknik adam becerisi ve büyüklüğü de esas olarak bundan başka bir şey değildir.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder