22 Kas 2020

Düzeltme

“Bir çiçek açmadığında, yetiştiği çevreyi düzeltirsin, çiçeği değil” der Alexander Den Heijer... Şimdi alınız bu düşünceyi çocuğa ve eğitime yönelik ilişkilendiriniz. İlişkilendirmede görmemiz gereken şey şu olmalıdır; Bu ülkenin en büyük sorunlarından birisi, "düzeltme" hastalığıdır... Örneğin çoğu zaman "çocukları düzeltmek" peşindeyizdir. Oysa genel olarak sorun çocuklarda değil, düzeltme peşinde olan büyüklerdedir. Dolayısıyla da eğitimde ve eğitimcilerdedir. Çocuk gelişmiyor ise, gelişmiyor olmanın nedeni niçin sadece çocuklar olsun? Niçin çocuk "gelişmiyor olmanın" esas öznesi ve gerekçesi oluyor? Oysa daha kolayı ve daha basiti eğitimi ve eğitimcileri sorgulamak ve gerekirse değiştirmek ve/veya geliştirmek değil midir? Eğer bir toplumda var olan eğitim sistemi, o eğitimi alan insanları barışçıl, sağlıklı, yaratıcı, sevecen, üretken ve çalışkan kılmıyorsa sorun insanlarda değil, eğitim ve eğitim ile ilgili diğer faktörlerdedir.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...