Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
22 Kas 2020
Prof. Dr. Michio Kaku'nun söyledikleri
Prof. Dr. Michio Kaku dünyanın en zeki insanı olarak tanınıyor. Çocuklara teknolojiyi öğretmek gerektiğini söyleyen Kaku, çocuklarda internet yasaklarına karşı.
Bir de 10 yaşa dikkat çekiyor.
Yazdığı kitapları satış rekorları kıran “dünyanın en zeki insanlarından biri” olarak tanımlanan fizikçi ve fütürist Prof. Dr. Michio Kaku Türk Eğitim Derneği’nin (TED) “Türkiye’nin Geleceğine İnanıyoruz: Geleceği Okuyoruz” başlığıyla düzenlenen IV. Uluslararası Eğitim Forumu’ndaki konuşmacılardan biriydi.
Kaku’ya göre birçok mesleği gelecekte robotlar yapacak ama öğretmenlerin elinden işini alamayacaklar...
İşte Kaku’nun başta eğitim olmak üzere gelecekle ilgili anlattıkları…
Hepimiz aslında doğuştan bilim insanıyız, “Neden” diye sorarız. Çocukların geleceği 10 yaşında başlıyor. Bu yaşta anne babanın dışında başka hayatları keşfediyor, merak başlıyor. Ama süreç 16 yaşında duruyor, bilimsel merak bitiyor.
Birinci neden akran baskısı... Neden şu olmuyorsun? Neden star olmuyorsun? diyebiliyorlar.
İkinci neden ezbere dayalı eğitimde bilimin sıkıcı gelmesi.
10-16 yaş arasında çocuklara ilham vermek, rol model bulmak, bilimsel merakını öldürmemek ve heyecanlandırmak gerekiyor ki bu ilgi tüm yaşamı boyunca sürsün.
...
...
Bizim de özellikle futbol eğitimi ve gelişimi alanında yıllardır söylediğimiz ve yazdığımız şeyler ile sayın Prof. Kaku'nun söyledikleri neredeyse birebir örtüşüyor.
Şöyle ki;
Çocuklar 10 yaşına kadar eğlensinler...
Gereksiz ve can sıkıcı şekilde yönlendirmelerden uzak tutulsunlar.
Futbolcu, basketbolcu, bili,m insanı, zanaatkar olup olunmayacağı konusunda kesin kararlar verilmesin.
Hele hele bir spor dalında ve özellikle futbolda savunmacı veya hücumcu olacağına ilişkin etiketlenmesin, şartlandırılmasın ve yönlendirmelere tabi tutulmasın.
10-12 yaş süreci is,e çocuklar için herhangi bir alana yönelik olarak özelleşmiş hareket ve davranış becerilerinin sıçrama yaptığı, nitel ve nicel olarak her türlü beceride genişleme ve çoğalmanın yaşandığı yıllardır...
Özgür bırakılmalıdırlar... Özgür bırakılmalıdırlar ki; çok şey, çok pozisyon, çok değişken durum ve çok farklı koşullar yaşasınlar ve deneyimlesinler ki; gelişsinler...
(Buradaki özgürlük yanlış anlaşılmamalıdır. Eğitsel özgürlükten söz ediyoruz).
13-16 yaş süreci ise alan ile ilgili alana iyice yoğunlaşılan, uzmanlaşılan süreçtir. Performans değil ama alan ilişkin gereklerin ve özelliklerinin en ince ayrıntısına kadar algılandığı ve içselleştirildiği süreçtir..
Futbol eğitimine işte buralardan yürümek ve buralardan pratikler çıkarmak zorundayız..
Aslında durum çok açık...
Bize düşen sadece basma kalıp yaklaşımları terk etmek...
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder