6 Oca 2013

Futbol Kalitesi, Futbolcu Kalitesi, Oyun Kalitesi ve Oyuncu Kalitesi İlişkisi.




Türkiye’de futbol “oyun kalitesi” açısından sorunludur. Futbol kalitesi denilen şey aslında “oyun kalitesi” demektir. Oyun kalitesi ise oyun gereklerinin en iyi ve en hızlı yerine getirebilme becerisidir.

Futbolda oyun kalitesi iki temel etkene bağlıdır. Birincisi; temel teknik becerilerini müsabaka koşullarında en doğru ve akıcı şekilde uygulanabilir olması ikincisi; oyuncuların oyun anında değişen görev ve sorumlulukların gereği  tüm davranışları zamanında ve en iyi şekilde sergileyebilmeleri yani taktik oyunculuk becerileri… Oyunu oynayan kişilerin bu özellikleri ne kadar gelişmiş ise oyun kalitesi, dolayısı ile futbol kalitesi gelişmiş demektir.

Türkiye’deki futbolun sorunu “oyun kalitesi” sorunundan başka bir şey değildir. Dolayısı ile bu sorun aslında direkt olarak “Türk futbolcusu”nun  “oyunculuk kalitesi” ile ilgilidir. Oyunculuk kalitesi sonradan kazanılan bir özellik değil, altyapı eğitimi sürecinde kazanılması gereken teknik ve taktik davranış özellikleridir. Söz konusu bu özelliklerin sonradan üst düzeyde kazanılması diye bir şey mümkün olamamaktadır. 

Günümüzde üstyapılarda yer alan çoğu futbolcunun “oyunculuk kalitesine” ilişkin düzeylerini belirleyen özellikler altyapı eğitimi sürecinde elde ettikleri ya da edemedikleri “oyunculuk niteliklerini” belirleyen bu özelliklerinden kaynaklanmaktadır.

Türk futbolcusunun oyuncu niteliğini belirleyecek olan  temel teknik becerileri müsabaka koşullarında kullanabilme becerileri mükemmellik düzeyine çok uzaktır. Bunun yanı sıra Türk futbolcuları genel olarak oyundaki rollerinin gerektirdiği davranışları yerine getirmede “zamanında ve en doğru davranışları yerine getirme sorumluluğu” açısından sorunlar yaşamaktadır.
Türkiye’de futbolun “Türk futbolu” algısını yaratacak düzeyde bir ekol oluşturabilmesi için öncelikle futbolcuların oyun kalitesini belirleyen oyunculuk kaliteleri ile ilgili eksiğini gidermesi gerekmektedir. Bunun tek çözümü ise futbol altyapı eğitim süreci “eğitim içeriği"nin olması gerektiği gibi yeniden yapılandırılması ile ilgilidir.


Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...