ÇOCUKLAR "YAPARAK" ÖĞRENİR. VE ÇOCUKLAR GENEL OLARAK YAŞLARININ GEREĞİNİ YAPMALIDIRLAR.
Çocuklar beden kullanımı gerektiren hareketleri (psikomotor davranışları) dinleyerek, okuyarak, görerek asla öğrenemezler...
Dinlemek, okumak ve görmek sadece öğrenmeyi zenginleştirir.
Tek başlarına asla sağlamazlar.
Çocuklar önce sınayarak, sonra deneyerek ve yaparak ve yaşayarak, ardından kullanarak öğrenirler.
Yaparak, yaşayarak dediğimiz eğitim iki türlüdür.
Birincisi: Gerçek ortamları taklit ederek, yani örnek olay ve canlandırmalar yaparak / simülasyonlar ile ve duygusal olarak yaşayarak.
İkincisi: Gerçek ortamların kurgulanması ve gerçek ortamlarda yaparak, ortamın gereklerini yerine getirerek.
Okullar ve eğitim kurumları öğrenmeleri gerçeğe en yakın şekilde öğrenmeleri sağlayan kurumlar olmalıdırlar.
Ama gerçek dediğimiz şey: Çocuğun gerçeğidir. Büyüklerin gerçeği değil...
Çocukların gerçeği demek; Onların yaş düzeylerine uygun ve gelişim özelliklerine paralel yapmaları gerekenleri yapmalarını sağlamaktan ibarettir..
Zorlayarak, gereğinden fazla süre ve tekrar ile çocukları daha iyi şeyler yaptırabiliriz belki ama zamanından önce bu şekilde yaptırılan ve yapılması sağlanan çoğu şey, ilerleyen süreçte aynı şekilde devam eden bir gelişim eğrisi çizmez....
12 yaşında oynayabileceği bir oyunu 10 yaşında oynayabilen bir çocuk eğer gelişim özellikleri önce ise mesele yoktur, olması gereken budur. Lakin doğal ve normal gelişim özelliklerine sahip çocukların 10 yaşındayken 12 yaşındaymış gibi oyun oynamalarını sağlamak onların, 12 yaşına geldiklerinde 14 yaşında gibi oynamasını sağlamayacaktır... Ya da 14 yaşına geldiklerinde 16 yaşında gibi olmalarına neden olmayacaktır...
Bu ayrımı ve durumu iyi anlama durumundayız. İyi iş çıkarmak demek her zaman doğru iş yapmak demek değildir.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder