29 Haz 2018

ÇOCUKLAR VE ÖĞRENME= ÖĞRENMELER BÜYÜDÜKÇE DETAYLANIR


ÇOCUKLAR BÜYÜDÜKÇE ÖĞRENMELER DE DETAYLANARAK MÜKEMMELLEŞİR.

Çocuklar için öncelikle oyun vardır, pozisyon yoktur...
Yani bütün vardır.. Parça ve bölüm yoktur.
O bütün de ancak algılanabildiği kadarıyla bir bütündür.

Çocuklar büyümeye devam ettikçe oyun önce oyunun bölümlerine, sonra da bölümün içindeki pozisyonlara doğru detaylandırılmaya başlar.

Başka bir benzetmeyle;
Çocuklar önce otomobili görürler.
Otomobil önceleri sadece göründüğü kadarıyla tek bir bütünden ibarettir.
Direksiyon, tekerler sonradan algılanır ve anlaşılır.

Vites, fren, debriyaj ise gibi şeyler ise çok daha sonra.

Hele hele akü ise en son öğrenilen parçalardandır.

Şarj dinamosu ise hiç bir zaman algılanmaz ve öğrenilmez. Çünkü algılanması öğrenilmesi için bir gerekçe oluşmaz..

Çocuklar her şeyi bütünden parçaya doğru algılar, parçadan bütüne doğru da çözümlerler ve geliştirirler.

Futbol da böyledir.
Önce oyun vardır.
O oyun basit, sade ve topun peşinden koşulan bir uğraştır.

Sonra oyun için gerekenler detaylanır. O detaylar ise oyun için gerekenlerin ne olduğunun fark edilmesiyle başlar.

Fark etmek ise gerekeni yapmak veya yapamamak ile ilgilidir.

Bırakın çocuklar gerekeni kendileri önce yapamayarak fark etsinler, sonra da yaparak başarsınlar.

Gelişim doğası ve gelişimin doğası budur çünkü...

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...