"Fazla ilgi çocuğu daha sağlıklı yapmaz; tam tersine onun gelişimini ters yönde etkiler.
Şöyle bir benzetme yapabiliriz: çocuğun yaşaması için besine ihtiyacı vardır, ama çocuğu fazla beslemek onu daha sağlıklı yapmaz, aksine sağlığında kalıcı zararlara yol açar.
Çocuğu ihtiyacı olan besinleri yeteri kadar vermek gerekir, aşırı beslemek çocuğu yiyeceğe bağımlı hale getirebilir" (Mühendis Beyinler, Haz 21, 2018).
Yukarıdaki ifadenin itiraz edilecek bir tarafı yok, öyle değil mi?
Eğitim de de durum benzerdir... Bir çocuktan sürekli daha fazlasın istemek için ona sürekli öğrenebileceğinden daha fazla bilgi, duygu ve hareket anlatmak, göstermek onu daha bilgili, daha duygulu ve daha hareketli ve becerikli yapmaz.
Çocuklara yeterince, anlayabilecekleri ve gerçekleştirebilecekleri düzeyde öğretim yapmak onların öğrenmeleri açısında en doğru olandır...
Elbette tam tersi de yanlıştır.
Çocuklar zamanla her şeyi öğrenir, bilir ve yapar diye düşünürsek, ortaya çıkacak olan sonuç, elbette öğrenir, bilir ve yapar.... Ama oldukça vasat düzeyde...
Yemeğin fazlası hasta yapar. Olmaması veya yeterince olmaması aç ve yetersiz yapar.
Eğitimin nicel olarak ve nitel olarak fazlası bunaltır, başarısız kılar.
Azı veya yokluğu, çaresiz kılar, vasat kılar..
Futbolda altyapı eğitimin en büyük iki sorunu;
1. Fazla eğitim, çok eğitim, yanlış eğitim, yaşa uygun olmayan eğitim ve
2. Eğitimsizlik, eğitime ulaşamama, eğitimde fırsat eşitsizliği ve farkına varamama gibi ilgisizlik, modelsizlik, sistemsizlik ve organizasyonsuzluktur.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder