15 Tem 2018

TEMEL VE GELİŞİM ALTYAPI EĞİTİM SÜREÇLERİ FELSEFESİ VE ANLAYIŞI NE OLMALIDIR?


Altyapıların temel eğitim ve gelişim eğitimleri süreçlerinde
(8-9/10-12 ve 12-15 yaş) şampiyon takım, şampiyon futbolcu, kazanan takım, kazanan oyuncu yaratmak ve oluşturmak peşinde olunmaz....

Altyapıların belirtilen söz konusu eğitim süreçlerinde ve yaş dönemlerinde uğraştığı iş her neyse o işin gereklerini doğru çalışarak, kendini geliştirmeyi öğrenmeyi sağlamak peşinde olunur.

Çocuklar doğru ve amaca göre çalışarak iyi ve güzel şeyleri öğrenebileceklerini bu yaş ve eğitim süreçlerinde öğrenirler.

Kazanmayı biricik ve tek amaç olarak öğrenen çocuklar sadece kazanmak için gerekenleri öğrenmenin peşine düşerler.

Ama kazanmayı sağlayan o şeyler bir süre sonra onların hala kazanıyor olmaları için yetmeyecektir. Bu durumda yeni ve farklı şeylerin peşinde olmaları için çok geç kalınmış olma ihtimali yüksektir.

Onun içindir ki; Çocuklara 8 yaşından 15 yaşlarına kadar asıl öğretilmesi gereken ve onların asıl öğrenmeleri gereken şey futbola dair sürekli yeni farklı şeyleri öğrenmenin peşinde olmaları gerektiği ve bu şeyler her neyse bunları beceriye dönüştürmeleri gerektiği ve bunun bir yaşam biçimi olması gerektiğine dair olmalıdır.

Kazanmak için öğrenmeler değil, gelişmek için sürekli öğrenmeler üzerine inşa edilen altyapı eğitimleri, ideal altyapı eğitimi felsefesi ve anlayışı olmalıdır.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...