Topa sahip olan bir oyuncunun top ile ayağı arasındaki temas ve mesafe ilişkisini sürekli görerek sağlamaya çalışması okulöncesi ve ilkokul dönemlerinde normal sayılmalıdır. Ancak ilerleyen süreçlerde, özellikle 10 yaşlarından itibaren top ile ayak ilişkisi mesafe ve temas açısından "görerek algıdan" "hissederek algıya" dönüşmelidir.
Hissederek algı, tahmin ederek, alışkanlık elde ederek, otomasyon kazanarak ve kısa süreli bakışlar ile algı yeterliliği demektir.
Eğer bu yeterlilik beceriye dönüşmez ise ilerleyen süreçte top ile göz temasının daha sık ve uzun süreli olması devam edecek ve oyun içerisinde bir dejavantaj oluşturacaktır.
Çünkü TOPA BAKARAK OYNAMAK DEMEK, ALANI, RAKİBİ VE ORTAĞINI YETERİNCE GÖRMEMEK VE TAKİP EDEMEMEK DEMEKTİR..
Bunun için küçük yaşlarda eğitici top oyunları fevkalede yararlıdır.
Bir örnek; Sınırlandırılmış alanda herkesin ayağında top varken, birbirlerinin vücutlarına el ile dokunma ve dokundurmama etkinliği...
Burada topa sahip olmaya devam edilirken, asıl olan top ile göz temasını azaltmaya neden olmaktır.
İkinci bir örnek, top ile körebe oyunudur.
Sonuç olarak, Futbolda top ile oynarken fazla sürede ve sıklıkta top ile göz teması kurulmaması gerektiği, nesne, mesafe algısının gelişmiş olmasına bağlıdır ve bu alışkanlığın beceri düzeyine ulaştırılması için en doğru yaş grubu 10-12 yaş olurken,
8-9 yaşlarda da ise oyun ve etkinlikler ağırlıklı olarak nesne ve başka bir şeye odaklanmayı amaçlamalıdır.
Örneğin topla bir yerden bir yere hareket ederken karşıdaki sayıları veya kelimeleri okumaya ve söylemeye yönelik olmalıdır.
Bu konuda esas ders ve bilgi şudur;
TOPA ÇOK BAKARAK OYNAYAN OYUNCU DEMEK, OYUNU VE KENDİ DIŞINDAKİ OLAN BİTEN DEĞİŞİMLERİ ÇOK İYİ TAKİP EDEMEYEN OYUNCU DEMEKTİR.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder