DİYELİM Kİ, BAŞKA BİR ÜLKENİN ALTYAPI VE ALTYAPI EĞİTİMLERİ İLE İLGİLİ BİR ARAŞTIRMA VEYA ÇALIŞMA YAPACAKSINIZ...
MUHTEMEL SORULAR NASIL OLMALI VE NELERİ KAPSAMALIDIR?
BAZI ÖRNEK SORULAR:
1. Araştırma veya çalışma yapılan söz konusu ülkenin ulusal bir spor politikası var mıdır?
2. Spor ile ilgili ulusal düzeyde örgütlenme biçimi nedir?
3. Spora ilişkin hukuki mevzuat birikimleri ve çalışmaları nelerdir?
4. Spor ile ilgili kurumların ve birimlerin hiyerarşik konumlanması görev, yetki, sorumluluk ve denetim mekanizmaları nasıl oluşturulmuştur?
5. Spor Bakanlığı veya İlgili Bakanlık diğer tüm spor kurumları üzerinde Anayasal düzeyde ve ilgili kanunlar ile belirlenmiş herhangi bir tasarrufa ve denetime sahip midir?
6. Söz konusu ülkede üst düzeyde spor kurumu yöneticilerinin seçilmesi veya atanması izleği (prosedürü) nedir?
7. Söz konusu ülkede ilgili bakanlığa bağlı spor kurum ve birimlerinde idari ve diğer personeli belirlemede ve atamalarda ilgili prosedür (izlek) nelerdir. Bakanlığın bazı tasarrufları söz konusu mudur?
8. Söz konusu ülkede belirlenmiş, öncelik verilen veya özel olarak benimsenen bir spor alanı/branşı var mıdır?
9. Söz konusu ülkede, ülke nüfusu ile spor yapan kişi nüfusu arasında bir oran çalışması var mıdır? Veya spor ile ilgili değerlendirmelerde buna benzer ölçütler kullanılmakta mıdır?
10. Söz konusu ülkede Bakanlık düzeyi dışındaki tüm spor kurum, birim ve örgütlenmeleri nelerdir?
11. Söz konusu ülkede herhangi bir spor branşına özgü hiyerarşik kurumsal örgütlenme nedir?
12. Okullar ile ilgili olarak eğitim bakanlığı ile Spor Bakanlığı arasında sistematik ve sürdürülebilir ilişkileri ve işleyişi belirleyen mevzuat var mıdır?
13. Okulların spor uygulamaları ve/veya spora yönlendirme konusundaki rolleri, işlevleri ve işleyişleri nelerdir?
14. Yerel, mahalli, bölgesel ve genel anlamda spor kulüpleri kuruluş, yönetim ve işleyiş sistematiği nedir?
15. Yerel veya mahalli spor kulüpleri görev ve sorumlulukları nelerdir?
16. Spora ilgili ve istekli bir çocuğun herhangi bir spor dalında formel anlamda eğitim alabileceği kurum var mıdır? Varsa nereleridir?
17. Spora ilgili ve istekli bir çocuğun herhangi bir spor dalında formel anlamda eğitim alabileceği kabul yaşı nedir?
18. Spora yeni başlayan veya başlatılan ilgili ve yetenekli bir çocuğun, en üst düzeyde sporcu olabileceği süreç “kurumsal” açıdan nasıl işlemektedir?
19. Spora yeni başlayan veya başlatılan ilgili ve yetenekli bir çocuğun, en üst düzeyde sporcu olabileceği süreçte kendisi ve ailesi dışında herhangi bir nedenle sekteye uğratılması (engellenmesi, önünün kesilmesi) mümkün müdür?
20. Resmi tüm spor kurumlarında eğitimci kadroları (antrenör, uzman vb) nasıl belirlenmekte ve özlük hakları açısından hangi koşullarda çalışmaktadırlar?
21. Resmi olmayan spor kurumlarında (kulüplerde) eğitimci kadroları (antrenör, uzman vb) nasıl belirlenmekte ve özlük hakları açısından hangi koşullarda çalışmaktadırlar?
22. Kulüpler başta olmak üzere diğer spor kurumlarında “altyapı eğitimi” ile ilgili birimlerin yönetsel (organizasyon şeması) yapısı ve üst yapıyla ilişkisi nedir?
23. Altyapı birim veya kurumlarının kuruluş, işleyiş ve bağlı olduğu hiyerarşik yapı ile ilgili mevzuat nedir?
24. Altyapı birim veya kurumlarının girdi maliyetleri nasıl karşılanmaktadır?
25. Altyapı birim veya kurumlarının çalışma kadroları nelerdir?
26. Altyapı birim veya kurumlarının sporcu adayı kabulü nasıl gerçekleşmektedir?
27. Altyapı birim veya kurumlarının amacı nasıl belirlenmiştir?
28. Altyapı birim veya kurumlarının eğitim kadrolarının (antrenörlerin) yeterlilik alanları nelerdir?
29. Altyapı birim veya kurumlarında çalışan antrenörlerin başka bir iş alanı veya meslek alanları var mıdır? Yoksa tüm mesaisi ve çalışma alanı altyapı ile ilgili birim veya kurum mudur?
30. Altyapı birim veya kurumlarının yaş düzeylerine, dönemlere veya evreler göre hazırlanmış, standardize edilmiş eğitim programları ve içerikleri mevcut mudur?
31. Altyapı birim veya kurumlarının yarışma, müsabaka organizsayonları hangi yaşlarda başlamaktadır?
32. Altyapı birim veya kurumlarının yarışma ve müsabaka organizasyonlarını belirleyen mevzuat ve planlamaya ilişkin herhangi bir belge, yönetmelik ve yönerge söz konusu mudur?
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder