Eskiden bazı antrenör sınıflamalar yapılırdı.
Bunlardan birisi de, otoriter antrenör, liberal antrenör ve demokrat antrenör şeklindeydi.
Bu klasik bir değerlendirmedir. Daha çok antrenörün mizacına ve bazı davranışlarına göre bir kategorize söz konusudur.
Oysa artık antrenörler, mizaç ve bazı kalıp davranışlardan ziyade başka amaçlara ve özelliklere göre sınıflandırılmalıdırlar.
Bu sınıflama illa yapılacaksa daha çok "antrenörlük yaklaşımları" bağlamında yapılmalıdır.
Niçin?
Çünkü demokrat antrenör diye tanımlanan birçok antrenörün, otoriter diye tanımlanan bir çok antrenörden daha verimsiz olması mümkün olabilmektedir.
Ya da liberal diye tanımlanan bir antrenörün bazı zamanlarda oldukça otoriter olduğu yaşanılan örneklerdendir.
Yani tiplere ve karakterlere göre sınıflandırma, verimlilik ve yararlılık açısından çok şey ifade etmeyebilmektedir.
Bizce tipler veya karakterler üzerinden yeni sınıflamalara değil, illa bir sınıflama yapılacaksa bunun futbol anlayışları, futbol yaklaşımları ve futbol ekolleri üzerinden yapılması daha doğru olacaktır.
Örneğin;
1. Oyun ve Strateji antrenörleri,
2. Oyun ve Oyuncu antrenörleri.
Veya
1. Yarışmacı müsabaka antrenörleri,
2. Geliştirici oyun ve oyuncu antrenörleri
Ya da
1. Kondisyon geleneğinden gelen antrenörler,
2. Oyuncuya göre, oyuncuyla ilgili gelenekten gelen antrenörler,
3. Her şeye baştan başlamayı seçen reformcu antrenörler.
Başka açıdan bir sınıflama yaklaşımı;
1. Oyuna göre oyuncu belirleyen ve seçen antrenörler,
2. Oyuna göre oyuncuyu değiştiren ve geliştiren antrenörler..
Yine farklı bir bakışla bir sınıflama;
1. Geliştirici, yaratıcı ve yönlendirici antrenörler,
2. Yarışmacı, rekabetçi ve ürün odaklı antrenörler..
Özetle antrenör sınıflamasının temelde çıkış noktası;
1. Oyuncu,
2. Ve oyun'dur.
Her şey bu iki unsurdan şekillenerek ilerler..
Sonuç olarak, oyuncuya ve oyuna odaklanarak her ikisini olması gerektiği ölülerde ve düzeylerde geliştirmeyi amaçlayan antrenörler, birsi için diğerini tercih etmeyen ve iki unsuru olması gerektiği düzeyde buluşturabilen antrenörler "iyi" ve "ideal" antrenörler olsa gerektir...
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder