24 Eyl 2019

GELİŞİM VE TAKTİĞİN EVRİLMESİ ÜZERİNE KISA BİR NOT

9 yaşına kadar bütün çocuklar "forvet" oynar...
12 yaşına kadar bütün çocuklar forvet oynamak isterler.

Bu tamamen oyunun amacına odaklanmış olma ile ilgili bir durumdur.

Eğer gol yemeyen kazansaydı bütün çocuklar savunma oynamak isterlerdi...

Somut işlemler döneminden, soyut işlemler dönemine geçiş ile beraber, oyunu algılama şekli de değişmeye başlar.

Oyunun aslında sadece gol atmaktan ibare olmadığı, gol atmak için başka işlerin de yapılması gerektiği anlaşılmaya başlar.

İşte bu zihinsel gelişim değişimi futbolda taktiğin de öğretimi ve öğrenim sürecinin başlangıcıdır.

Yani diziliş ve savunma ve orta alan oyunları için çık acele etmemek gerekir.

Bir şeyi inşa etmek için inşa edilecek zeminin hazır olması gerekir. Yoksa ne kadar uğraşırsanız uğraşın inşa edemezsiniz.

12-14 yaş arası oyun alanının ve oyuncuların savunma, orta alan ve hücum algısı ile sınıflandırıldığı şekilde oynanmaya başlar.

15-16 yaş arası büyük sahalarda konumlanma ve bölgesel oyun görevlerinin gerçekleştirildiği, oyunun her yerde oynama davranışlarının oluştuğu ama bunun handikaplarının sezildiği ama çözümünün henüz oturtulamadığı süreçlerdir.

17-18 yaşlar futbolun "taktik bir oyun" olduğu ve "oyun taktiği" diye farklı oyun oynama biçimlerinin olması gerektiği ve tam saha oyunlarının işleyen sistematik bir mekanizma gibi olmasının pekişmeye başladığı süreçlerdir.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...