24 Eyl 2019

TAKTİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİMDE ROLLER

TAKTİK BECERİ ÖĞRETİMİ VE UYGULATMA BECERİSİ YETERLİLİĞİ TEKNİK ADAMIN ASIL İŞİ VE ASIL SORUMLULUĞUDUR.

(Futbolda ve tüm takım sporlarında teknik adamların asıl işi, asıl yeterliliği ve asıl belirleyici özellikleri budur)...

TAKTİK BECERİ ÖĞRENME VE UYGULAMA YETERLİLİĞİ İSE OYUNCULARIN ASIL İŞİ VE ASIL SORUMLULUĞUDUR.

Bir futbolcunun takım oyunu oynayabilmesinin ve oyun kalitesine etki edebilmesinin en belirleyici özelliği taktik beceri uygulama yeterliliğidir.

Artık kulüp ve takımların teknik kadroları o kadar geniş ve uzmanlık içeren aktörler ile dolu ki... Teknik adamlara düşen biricik ve esas görev oyun stratejileri belirlemek ve mümkünse geliştirmek ve bu stratejilere uygun oyun şablonlarını bütünsel ve tam sahaya yansıyacak şekilde uygulatabilmeyi sağlamak..

Bunun için;

1. Teknik adamın kendisinin taktik oyun bilgi ve öğretim becerilerinin mükemmel olması,
2. Oyuncuların oyun taktiklerine uyum sağlayabilecek ve oyun değişiklerine ilişkin değişen görevleri hemen algılayabilecek zihinsel esnekliğe sahip olmaları gerekiyor.

Teknik adamlar, bu yeterliliklerini elbette çok okuyarak, çizerek, yazarak, demonstrasyon, dramatizasyon yaparak, örnek olay inceleyerek, müsabaka analizleri yaparak ve saha uygulamaları yaparak kazanırlar.

Oyuncular ise altyapı eğitim süreçleri taktik öğrenme süreçlerinde;

1. 9 yaşına kadar top ile ilgili bireysel taktik davranışlar ile ilgili,
2. 12 yaşına kadar top ve çevresi ile pozisyon oyunu ve takik becerileri ile ilgili,
3. 13 ve sonrası dönemlerde sırasıyla konum, alan, bölge, ve saha oyun becerileri (taktik oyun) eğitim süreçleri ile ilgili gelişirler veya gelişmelidirler...

Ancak takik denilen şey esas itibariyle bütün ve bütüncüldür.
Tüme varım değil, tümden gelim esasına göre işlenmeli ve sürdürülmelidir.

Lakin 9 yaşındaki çocuğun taktik ile ilgili algısı ve aklı için "tüm" olan nedir iyi bilinmelidir.

9 yaşındaki çocuk için futbol oyunu asla tüm sahada oynanan ve herkesin işin içinde olduğu bir oyun değildir. O halde bu çocuk için tüm olanın ne olduğu tümden gelim yönteminin nasıl uygulanması gerektiğini de söyleyecek veya belirleyecektir.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...