ANTRENÖRLER, KENDİ TAKTİK BECERİLERİNİ VE ALTYAPILARIN İKİNCİ VE SON DÖNEMLERİNDE YER ALAN OYUNCULARININ TAKTİK BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İSTİYORLAR İSE,
Topu ve pozisyonu izlemekten, top ayağında olan oyuncuyu gözlemekten ve sadece pozisyon analizi ve değerlendirmesi yapmaktan vazgeçmek zorundadırlar...
Bir antrenör daha ziyade oyunu izlemeli, oyuna odaklanmalıdır... Bunun için de tüm sahayı görmeli, görebileceği şekilde olmalı ve topsuz oyunculara, topsuz yer değiştirmelere ve sahadaki konumlanışa çok dikkat etmelidir.
Çünkü saha dizilişleri belirleyici değildir. O dizilişlerin topa sahipken ve topa sahip değilken konumlanışları ve nasıl davrandıkları önemlidir. Sistem denilen şey de esasen budur.
Antrenörler taktik beceri konusunda yeterli düzeye gelmek istiyorlarsa pozisyon taktiği ile değil oyun ve saha taktiği ile ilgili olmak durumundadırlar... Bu onların taktik üretkenlikleri yanısıra, taktik varyasyonlar konusunda çok daha fazla seçenek yaratacaktır.
Aslında taktik denilen şey top ayağında olan oyuncu ve ona yakın oyuncular kadar sahanın en ilgisiz görünen bölgesinde ve o bölgedeki oyuncunun bir sonraki süreçteki pozisyon için hazır olmasını veya gerekli konumda olmasının sağlanmasıdır.
İşin bir de altyapı ve öğrenen konumunda olan futbolcu tarafı da vardır.
Futbol oyuncularının taktik becerilerinin yüksek veya yeterli düzeyde gelişmesini istiyorsak, onlara da aynı şekilde oyun analizlerini tam saha ve oyunun tamamını içeren şekilde hem sözel ve hemde uygulamalı çalışmalar yaptırmak zorundayız. Bir altyapı oyuncusu şunu iyi anlamalıdır. Top nerede ve kimde olursa olsun , kendisinin mutlaka hareketlenmesi gereken bir yer, olması gereken bir nokta vardır.
Bir oyunda oyunun akışını ve sonucunu belirleyen şey aslında pozisyonun içindekiler gibi görünse de o an için pozisyonun dışında kalanlardır...
Bunun için video oyun çözümlemelerinde önceki karelere veya sonraki karelere bakmak yeterlidir..
Bir antrenör taktik çalışmaların çoğunu sahanın tamamına hakim bir noktadan izlemek ve yönetmek durumunda olmalıdır. Bu konum ve görüş açısı o antrenöre veya teknik adama müthiş şeyler söyleyecektir.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder