30 Eki 2019

PAS EĞİTİMİNDE ASIL VE TEMEL OLAN ŞEY NEDİR?

Çocuklara pas vermeyi ve pas verme becerilerini geliştirmeden daha çok, pas almayı ve pas almak için yapması gereken davranışları öğretiniz..

Çünkü oyun devamlılığı pas vererek değil, asıl olarak pas alarak devam ettirilebilir.

Oyunun akıcı ve amaca uygun devam etmesi için topun başkasına aktarılması gerekir. Topun aktarılması için topun aktarılacağı kişi seçeneklerinin çok olması önemlidir. Ama çok daha önemlisi topun aktarılacağı en iyi bir seçeneğin mutlaka var olmasının sağlanmasıdır.

Biz daha çok pas verene odaklanan bir eğitimi tercih ederiz. Bunun nedeni oyuncuya değil daha çok topa odaklandığımız ve top kimdeyse ona odaklandığımız içindir.

Oysa oyun, topa sahip olmayanların konumları, hareketlenmeleri ve sürekli seçenek oluşturmaları ile devam eder ve asıl farkı bu yaratır.

Not: Yazıdan pas'ın ve pas öğretiminin önemsiz olduğu sonucu çıkarılmamalıdır.

Yazının teması, ne kadar muhteşem pas verme becerisine sahip olunursa olunsun, pası alacak birisi olmayınca o muhteşemliğin işe yaramayacağı ve oyun kurgusunun sağlanamayacağı üzerinedir..

Not:

"Pas verme becerisi teknik çalışmadır. Pas alma becerisi alan farkındalığını içinde barındıran hareket eğitimidir.
Futbolda alan farkındalığı ile uygulama eğitimleri ne yazık ki dolaylı olarak gerçekleşmektedir. Oysa alan farkındalığı çalışmaları dolaylı değil doğrudan amaçlanan eğitim çalışmaları olmalıdır.

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...