Çocuğu önemserseniz o da sizi önemser.
Bütün olumlu ve güzel şeyler önemseyerek başlar.
Çünkü önemsemek, ardından değer vermeyi ve değer görmeyi getirir.
Önemsenmenin ve önemsemenin yaşı olmaz.
Her insanın her yaş döneminde önemsenmeye ve değer görmeye ihtiyacı vardır.
Önemsenmeyen ve değer görmeyen çocuklar önce "olumsuz benlik algısı" duygusu ile karşılaşırlar. Bu devam ederse ve sistematik hal alırsa "olumsuz kişilik" inşası başlar.
Olumsuz kişilik inşası ve yapısı demek, yaşamda her şeyin kendisine karşı olduğuna inanmaya başlamak demektir. Bu tür kişilik yapılanması beraberinde her yolu mubah gören bir yaşam biçimi oluşturmaya başlamak demektir.
Aile, okul ve spor hayatında çocukları şımartmadan ve kendilerini başkalarından üstün görmelerine neden olmadan önemsemek ve değer vermek gerekir. Çocuklara vereceğimiz en büyük ve en değerli eğitim budur.
Bu yaklaşıma özellikle spor alanlarında ve altyapı eğitim süreçlerinde çok ihtiyacımız var. Çünkü sporda becerikli çocukların bir müddet sonra şımarmaya başladıklarını ve kendilerini arkadaşlarından üstün görmeye başladıklarını görüyoruz.
Bu yaklaşım aynı zamanda onların daha iyi birer sporcu olmalarını da kolaylaştıracaktır.
Unutmayınız, kendini farklı görmek, ayrıksı görmek başka, kendini üstün ve ayrıcalıklı görmek başka bir şeydir.
Farklılık demek, üstünlük kurmak, egemen olmak ve ayrıcalıklı yaşamak demek değildir.
Farklılık özellikli olmak, özellikli olmak farklı olmaktır. Ama bunların hiçbirisi insan olmaya ve yaşamın eşit insanları olmaya engel değildir.
Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder