Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
28 Nis 2017
EĞİTİM ve HATA İLİŞKİSİ ÜZERİNE
EĞİTİM HİÇ HATA YAPMAYAN KİŞİ YETİŞTİRME PEŞİNDE VE AMACINDA OLAN BİR İŞ DEĞİLDİR
Hatasızlık diye bir şey olmaz.
Dolayısıyla eğitim hatasızlık peşinde olamaz.
Hayatta ve hayata dair yapılan işlerde önemli olan aynı hataları tekrar yapmamaktır.
İşte eğitim denen şey aynı hataları yapmamayı sağlama işidir.
Eğitim kişilerde hatasızlık yaratmayı ve sağlamayı amaçlamaz.
Futbol eğitimi de çocuklarda ve gençlerde oyunda hata yapmamalarını sağlayacak bir amaç üzerine inşa edilmez.
Ama eğitim aynı koşullarda, aynı durumlarda ve aynı ortamlarda, aynı hatayı tekrar etmemeyi sağlamayı amaçlar.
Bunu sağlayamayan süreçlerde eğitimden söz edilemez.
Ama;
Hataların yeni, yani orijinal olması bir sorun değildir.
Hatta iyi bir şeydir.
Çünkü yeni ve orijinal hata demek, yeni ve orijinal bir şeyin peşinde olmak demektir.
Arayış varsa, hata olacaktır.
Çünkü arayış demek farklılık peşinde olmak demektir.
Farklılık peşinde olmak yeni deneyimler ve yeni durumlar ile karşılaşma demektir.
Eğitim ve hata ilişkisine bu gözle bakmakta büyük fayda vardır.
Dolayısıyla çocuklarımızın ve gençlerimizin yaptıkları hatalara iyi bakmakta fayda var.
Eğer çocuklarımızın ve gençlerimizin yaptıkları hatalar, daha önce de yaptıkları hataların aynısı ise orada bir sorun var demektir.
Bu durumda önce eğitim, sonra eğitici ve sonra da çocuk sorgulanmalıdır.
Ama hata yeni ve orijinal bir hata ise, merak edilecek bir şey yok demektir.
Hatta iyi bir şey var demektir.
Çünkü çocuk ve genç farklı bir şeyin peşinde demektir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder