12 Nis 2018

BEBEK, ÇOCUK VE FUTBOL


REFLEKS HAREKETLERDEN, İLKEL HAREKET BECERİLERİNE, İLKEL HAREKET BECERİLERİNDEN TEMEL HAREKET BECERİLERİNE VE ORADAN SPORTİF HAREKET BECERİLERİNE GİDEN BİR YOLCULUKTUR FUTBOL...

Bir nesneye ayak ile dokunmak ve onu ayak ile yönetmeye çalışmak ile başlayan futbol aslında futbol değil ama futbolun ilk merdiven basamağıdır.

Küçük hafif, naylon veya türevi toplara tekme atmaya evrilen futbol da aslında futbol değil, futbola giden yolun ikinci basamağıdır.

Dediğimiz gibi bu tür davranışlar futbol değildir, futbola giden yolun başlangıcı olan "ayak nesne ilişkisine" dayalı hareket becerilerinin ilken ve temel düzeyde gerçekleştirilmesidir..

Sonrasında topu ayak ile yönetmeye çalışma ve ayak ile topa hükmetme eğilimi ve becerileri başlar.

Kontrol etmek, topu amaçlı olarak bir yere ayakla göndermek gibi davranışlar işte bu becerilerin somutlanmış halidir.

Özetle "her şeyin bir başlangıcı vardır" lafı çok doğru değildir.
Asıl doğru olan her şeyin "başka bir şekilde ama ilgili yani bağlantılı bir başlangıcı" vardır olmalıdır...

Bebekler doğduğunda ayağının altına yukarıdan aşağıya doğru bir çizgi şeklinde dokunduğunuzda ayağını dışa doğru açar /gerer.... Elinin içine (ayasına) dokunduğunuzda ise ellerini kapatır. Bunlar olmuyorsa bir sorun var demektir.

Sözün özü:
Çocuğun gerçek anlamda iyi bir şut atmasındaki tüm biyomekanik ve anatomik yeterlilik, o çocuğun güzel bir şut atmayı doğrudan öğrenmesi şeklinde olmaz hiç bir zaman....

Bu bağlamda futbol hangi yaşlarda başlar?
ve
Yine bu bağlamda "Futbol Eğitimi" hangi yaşlarda başlar?

Bkz: https://topkayaismail.blogspot.com.tr/2017/06/hareket-egitimi-ve-futbol.html

Hiç yorum yok:

OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ

Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...