Futbolda/Sporda Altyapı Eğitimi demek, futbola ilişkin nelerin, nasıl ve asıl olarak "ne zaman" öğretileceği ve öğrenileceği ile ilgili süreç demektir. "Futbol/Spor altyapı eğitim pedagojisi" demek; Çocukların gelişim sürecindeki "kritik dönemleri" ve durumları dikkate alarak öğretimi sürdürebilmek demektir. Not: Burada yer alan yazılardan isim ve kaynak gösterilerek alıntı yapılabilir. Aksi hırsızlığa girer. Alıntılar hukuken de kaynakça gösterilerek yapılır. (İsmail Topkaya)
22 Kas 2020
BASİT, KOLAY VE AMACA YÖNELİK...
TEMEL EĞİTİM FELSEFESİ: ÇOCUKLAR GERÇEKLEŞTİREBİLDİKLERİNİ ÖĞRENİRLER.
BU SADECE PARÇADAN BÜTÜNE DEĞİL, BÜTÜNDEN PARÇAYA DA DEĞİL... AYNI ANDA BERABER İÇ İÇE, SARMAL VE ARDIŞIK OLARAK GERÇEKLEŞİR.
Önce basit ve kolay olanı seçer çocuk...
Sonra o basit ve kolay olanı tekrar ederek beceriye dönüştürür.
Çünkü çocuğun bedensel amam öz ellikle akıl yürütme gücü işe en basit ve en kolay yapabileceği şeylere izin verir.
Çocuklara karmaşık şeyler öğretmeye başlayarak onları daha becerili hale getiremeyiz.
Tam tersine, bu tür yaklaşımlar onları yetersiz kılar ve yetersizlik algısına neden olur.
Basit ve kolay olan giderek hızlı ve çabuk olmaya başlar.
İşte bu bir göstergedir.
Basit ve kolay olan hızlı, çabuk ve süratli olmaya başlamışsa, başka şeyler öğrenmeye ve gerçekleştirmeye hazır hale gelmiş demektir.
Bu bir kaç cümleden şu sonuç çıkmasın diye yazmak durumundayız; "Futbol eğitiminde önce teknik öğretime başlanmalı, pas veya top kontrolü kolay ve basit öğretilmeli, sonra başka becerilere geçilmelidir"... Hayır, asla bunu söylemiyoruz...
Her şeyi ama her şeyin önce "basit ve kolay" olanı vardır.
Oyun buna dahildir.
Oyunun da basit ve en kolay ve yaşlara özgü kurgulanması söz konusudur.
Bizim burada söylemeye çalıştığımız şey;
Çocukların bebeklikten itibaren 16,17,18 yaşlara değin ulaşabilecekleri tüm bilişsel, motor, duygusal ve sosyal öğrenmeleri basit ve kolay olanı gerçekleştirmek şeklinde başlar.
Çünkü yaptığı şey ve yapması gereken şey basit ve kolayca o işi yapmaya elverişlidir.
Çünkü yaptığı şeyler onun yapabileceği kadardır.
Zorlamak her açıdan zarar verir.
Zorlamak ile çabalamak başka şeylerdir.
"Basit ve kolay" olması demek, gelişmeyi sağlayan şey demektir.
Önemli olan bir becerinin öncelikle "zor ve karmaşık" olması değil, basit ve kolay ama mutlaka amaca yönelik olmasıdır.
Özetle;
Basit kolay ve amaca yönelik..
Hangi beceriler, davranışlar derseniz; Hepsi...
Futbola ilişkin ne varsa...
Hepsini basit kolay ve amaca yönelik planlayabilirsiniz..
Unutmayalım ki, hayatımıza dair ne varsa her şey aynı zamanda ve beraberce "bütünden parçaya, parçadan bütüne" şeklinde başlar ve devam eder... Ama yaşa ve gelişim düzeyine uygun şekilde.
Not: Dünyanın en gelişmiş ülkelerinin ilkokullarında asa ve asla zorlu matematik soruları ve problemleri yoktur. Ama matematik ile ilgili ve problem ile ilgili her şey vardır. Keza dil gelişim için de öyle... Yama ve anlama için de aynı şekilde... Basit kolay ve amaca yönelik....
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
OYUN ALANLARININ YAPISI VE UYARAN İLİŞKİSİ
Oyun alanlarındaki, kazaya sebep olma olasılığı olan nesnelerin kaldırılmasına yönelik eğilim, diğer bir açıdan bakıldığında çocukların sab...
-
1 AÇIK BECERİ-KAPALI BECERİ KONUSU ve ÖNEMİ Açık beceride çevresel şartlar değişkendir. Yani futbol oyunu içinde bir pozisyonda yapılab...
-
(Aslında "reaksiyon süresi" ve "refleks süresi" ifadeleri daha doğru ve açıklaycıdır) Reaksiyon müdahale edilebilen, g...
-
Sol el kullanma yasağı veya sol eli kullanmama kültürü ve geleneği haliyle sol ayak kullanmama sonucunu doğurur. Çünkü sol el, sol ayak ile...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder